Jika Diberi Pilihan….


Bila baca berita & calling kawan kawan kat Terengganu…terasa panas di hati ni…UMNO & BN..Apa yang korang buat ni?…

Jika diberi pilihan diantara…

BN & BA…. Saya pilih BN

BN & Sultan…. Saya akan pilih Sultan

Terus terang…Saya memang pro kerajaan. Tapi yang diorang buat kat Sultan Mizan, saya takkan terima.Ia tak dapat diterima.Pak Lah, hantu mana yang rasuk ko ni? Takkan nak letak semua kroni ko…Baru 5 tahun memerintah dah kucar kacir satu negara…

Rakyat dah bersuara di Terengganu,mereka pilih BN.Kuasa Sultan pulak melantik MB.Bila Sultan dah lantik MB pilihan dia, kenapa nak pertikaikan lagi. Bila Lim Kit Siang cakap nak boikot Majlis Angkat Sumpah kat Perak, kita melenting cakap tak hormat kat Sultan dan Raja…Bila UMNO sendiri tak hormat Sultan?..memang anak ##### la diorang tu.

Bila di Terengganu, cakap tak serupa bikin.. Sultan diperlekehkan…Saya tau politik kotor..Tapi kalau Sultan diperlekehkan disebabkan oleh politik orang Melayu sendiri..Itu tak boleh diterima. Nak menghadapi kemarahan rakyat Terengganu? Oh…silakan… Jangan nak main dengan Api..

Memang saya pro kerajaan. Tapi tak bermakna saya sukakan Pak Lah & Idris Jusoh.Ramai rakyat tak sukakan Idris Jusoh. Sultan ikut suara rakyat. Ayah saya pernah bersembang dengan salah seorang penasihat Sultan yang juga kawan sepermainan dia. Itu yang Sultan mahukan dan rakyat mahukan. Sultan mahukan orang lain menjadi MB malah pada pilihanraya 2004 pun Sultan tak berkenan dengan Idris Jusoh.

Pak Lah sepatutnya meletak jawatan sebagaimana Tun Dr. Mahathir sarankan. Bukan saya tak setia ke apa. Saya tak setia kepada individu tertentu..Kita patut berikan kepada orang yang sepatutnya memerintah. Apa yang berlaku sekarang pernah berlaku dulu cuma Sultan tak dipermainkan seperti sekarang. Rakyat dah bersuara dalam pilihanraya bahawa “Mr.Clean” memang pengotor. Rakyat dah nampak benda tu.

Tak perlu la nak buat blog la, perang siber politik la…Tak perlu benda tu… Benda dah terang, tak perlu nak suluh dah…

Takkan Bangkai Gajah nak tutup dengan sehelai daun kot… Tu keje bodoh namanya..

Jika pilihan raya akan datang masih lagi diketuai Pak Lah, saya jamin BA yang akan menang di seluruh negara. Bukan setakat 5 negeri je. Seluruh negara… Rakyat bukannya bodoh.. Kami pun ada akal fikiran…Rakyat hari ni tak hanya tengok berita kerajaan.. Kami baca pun harakah,kami pun baca blog…Itu realiti…

Ini luahan rasa sebagai anak negeri Terengganu. Saya cukup menyanjungi Sultan Mizan.Seorang yang cukup mementingkan agama. Permaisurinya bertudung..(jin Pak Lah bertudung ke)..Kharismanya jauh mengatasi Pak Lah.. Baginda seorang yang bercakap dengan lembut..Saya pernah beberapa terserempak dengan Baginda ketika berjogging di Pantai & Baginda Sultan suka berkuda di pantai..

Baginda membahasakan dirinya “Saya” ketika bercakap dengan orang ramai.. Ini dah menampakkan jiwa rakyat dalam diri Baginda. Seorang raja membahasakan dirinya “saya” ketika bercakap dengan orang yang menegurnya.Bagi saya yang melihat dengan mata kepala saya sendiri, Baginda sememangnya berjiwa rakyat. Susah untuk mencari yang perwatakan sedemikian…Baginda tak sukakan kereta mewah..apa yang Baginda suka ialah Kuda..

Rasanya dah ramai orang tak puas hati dengan keadaan sekarang ini. Pak Lah tak patut campur tangan urusan pelantikan MB. Di Perlis, ADUN masih menghormati Sultan walaupun Pak Lah cuba meletakkan kroninya Shahidan Kassim. Di Terengganu,berlainan pula.

Saya tahu ada ADUN yang tak sukakan Idris. Mereka diberi amaran akan dipecat dari parti menyebabkan mereka tidak berani bersuara. Perkara yang sama yang terjadi pada kerajaan pusat. Kebanyakan tak berani nak “berkata tidak” kerana takut kehilangan jawatan. Sebab tu saya respek kat Mukhriz Mahathir kerana berani menyatakan pendirian beliau meminta Pak Lah letak jawatan untuk memberi laluan kepada pemimpin baru mengetuai negara. Saya mahukan pemimpin seperti beliau untuk memimpin. Ada pendirian…Dan bukan seperti KJ yang sering mengambil kesempatan ke atas orang lain..

Politik sekarang sangat kotor…

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Klik Untuk Share..Semoga Bermanfaat Kat kawan Anda.

Comment 1

  1. titan April 1, 2008

Leave a Reply

error: Content is protected !!