Cara Menyemak Nama Pemenang Sijil Premium BSN

November 9, 2010 · 5 comments

in Umum

Saya baru tahu bila eksplore laman web BSN. Ini adalah kerana BSN telah melancarkan perbankan internet mereka. Saya sebagai pelanggan, mungkin akan mendaftarnya tidak lama lagi. Dah lama tiada traksaksi berlaku. Saya ada beli beberapa sijil premium sebagai dana kecemasan kalau memerlukan wang.

Tetapi masalahnya, saya dah lupa kat mana letak sijil tu. Saya simpan sijil tu pada semester pertama kat universiti dulu iaitu tahun 2002.

Sijil premium sebenarnya ada dividen jugak. Bukan setakat cabutan sijil je. Ia adalah satu tindakan kerajaan untuk mengalakkan rakyat menyimpan wang untuk masa hadapan.

Bagi menyemak samada anda menang atau tak dalam cabutan sijil premium. layari

http://www.mybsn.com.my

Kemudian klik Check SSP Result pada sidebar kiri.

Anda boleh masukkan no.ic anda atau no.sijil anda.

Anda masukkan maklumat dia nak. Kalau anda menang, ada la keluar nama anda. Menang sijil ke, kereta ke.

Tetapi ada isu agama… adakah ia halal atau haram?

Kalau bab tu, sila rujuk pakar agama la ye.

Saya beli dulu sebab saya memang ada satu bank akaun je dulu. BSN jela. Tetapi bila ada kad, asyik keluar duit je dari situ. Sebab tu saya beli sijil, susah nak keluar.

Kemudian masa untuk masuk U, pihak U bukakan akaun bank Affin. Lepas tu pulak Bank Islam selepas U tukar kad matrik kami. Kad matrik atau kad pelajar kat UUM bertindak sebagai kad bank jugak. Kalau hilang kad tu, mampus… Saya hilang kad matrik yang Affin Bank punya.( tak hilang sebenarnya, tapi kena telan kat atm d alam kampus). Saya tak tuntut  kad tu sebab dah ada kad matrik baru pada masa itu. Lagipun takde duit pun dalam tu..heheheh

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Incoming search terms:

  • www mybsn com my
  • mybsn com my
  • www bsn com my
  • mybsn my
  • ssp bsn pemenang
  • www mybsn com my/ssp
  • mybsn my checkssp
  • ssp bsn
  • my bsn
  • www bsn com my/sijil simpanan premium

{ 5 comments… read them below or add one }

muhammad ikmal hafiz bin ahmad January 2, 2013 at 6:11 pm

cepat dan amat memuas kan

gyazali mohd yusof January 26, 2013 at 1:48 pm

sya cuba tuk msuk laman web bsn/ssp result tp msih xdpt…apa sbbnya?

sham January 29, 2013 at 4:04 pm

ya..tak dapat. mungkin ada masalah.

Krishnamurthi a/l Ramalu July 7, 2014 at 11:01 pm

Saya telah beli sijil permium sa lama lebeh 20 tahun ta pernah melihat no kena atau ta kena kalau kena no boleh pihak bank bsn malum kepada terkana atau tidak.

sham July 8, 2014 at 4:05 pm

Ikut nasib juga cabutan tu.. yang terpilih tu simpan bukannya sedikit.

Leave a Comment

Previous post:

Next post: