Cara Menyemak Nama Pemenang Sijil Premium BSN

Saya baru tahu bila eksplore laman web BSN. Ini adalah kerana BSN telah melancarkan perbankan internet mereka. Saya sebagai pelanggan, mungkin akan mendaftarnya tidak lama lagi. Dah lama tiada traksaksi berlaku. Saya ada beli beberapa sijil premium sebagai dana kecemasan kalau memerlukan wang.

Tetapi masalahnya, saya dah lupa kat mana letak sijil tu. Saya simpan sijil tu pada semester pertama kat universiti dulu iaitu tahun 2002.

Sijil premium sebenarnya ada dividen jugak. Bukan setakat cabutan sijil je. Ia adalah satu tindakan kerajaan untuk mengalakkan rakyat menyimpan wang untuk masa hadapan.

Bagi menyemak samada anda menang atau tak dalam cabutan sijil premium. layari

http://www.mybsn.com.my

Kemudian klik Check SSP Result pada sidebar kiri.

Anda boleh masukkan no.ic anda atau no.sijil anda.

Anda masukkan maklumat dia nak. Kalau anda menang, ada la keluar nama anda. Menang sijil ke, kereta ke.

Tetapi ada isu agama… adakah ia halal atau haram?

Kalau bab tu, sila rujuk pakar agama la ye.

Saya beli dulu sebab saya memang ada satu bank akaun je dulu. BSN jela. Tetapi bila ada kad, asyik keluar duit je dari situ. Sebab tu saya beli sijil, susah nak keluar.

Kemudian masa untuk masuk U, pihak U bukakan akaun bank Affin. Lepas tu pulak Bank Islam selepas U tukar kad matrik kami. Kad matrik atau kad pelajar kat UUM bertindak sebagai kad bank jugak. Kalau hilang kad tu, mampus… Saya hilang kad matrik yang Affin Bank punya.( tak hilang sebenarnya, tapi kena telan kat atm d alam kampus). Saya tak tuntut  kad tu sebab dah ada kad matrik baru pada masa itu. Lagipun takde duit pun dalam tu..heheheh

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Incoming search terms:

  • www mybsn com my
  • mybsn com my
  • www bsn com my
  • mybsn my
  • ssp bsn pemenang
  • www mybsn com my/ssp
  • mybsn my checkssp
  • www bsn com my/sijil simpanan premium
  • www mybsn com my ssp
  • my bsn

Comments 18

  1. muhammad ikmal hafiz bin ahmad January 2, 2013
  2. gyazali mohd yusof January 26, 2013
  3. sham January 29, 2013
  4. sham July 8, 2014
  5. murni majan July 22, 2015
  6. Shazilah binti shaari September 5, 2015
  7. Shazilah binti shaari September 5, 2015
  8. azwan September 8, 2015
  9. sham September 13, 2015
  10. mrazi September 28, 2015
  11. sham September 30, 2015
  12. azwan November 4, 2015
  13. Ahaniff December 29, 2015
  14. sham December 30, 2015
  15. Aminah tambun January 5, 2016
  16. ZAINURI B TAHIR March 10, 2016
  17. Zulkarnain Zulkifli March 24, 2016

Leave a Reply