Nak Buang Kutu? Bakar Je Rambut Tu..

Dalam ruangan Macam Macam hari ini ada satu berita yang mencuit hati saya. Ia berkenaan seorang wanita yang mahu membuang kutu membasuh rambutnya dengan gasolin (minyak tanah). Kebetulan ia berada berdekatan dengan pemanas.Apa lagi terbakar la rambut. Ni artikelnya :

EVANSVILLE: Seorang wanita yang tenggelam punca berikutan masalah kutu di kepalanya, bertindak nekad mengatasi masalah itu dengan mencuci rambutnya menggunakan minyak gasolin.

Malangnya wanita itu tidak sedar dia mencuci terlalu hampir dengan pemanas air, menyebabkan rambutnya disambar api dan terbakar.

“Wanita itu bernasib baik kerana hanya separuh rambutnya terbakar apabila dia sempat mencelupkan kepalanya ke dalam tub mandi,” kata polis yang menambah wanita terbabit hanya cedera ringan. – Agensi

Sumber: bharian

Ia adalah seperti pepatah melayu, ” Marahkan Nyamuk, Kelambu Dibakar” tetapi dalam kes ini marahkan kutu, rambut dibakar..huhuhu

Ada juga manusia kategori macam ni…mungkin cara baru kot nak buat kutu.Bakar je rambut yang ada.Bukan setakat kutu, rambut pun dah tak tumbuh dah lepas tu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Klik Untuk Share..Semoga Bermanfaat Kat kawan Anda.

Comments 2

  1. zan March 7, 2009
  2. ekin December 23, 2009

Leave a Reply

Enjoy this blog? Please spread the word :)

error: Content is protected !!

Kemaskini Terbaru Terus
Ke Emel Anda

Subscribe to our mailing list and get interesting stuff and updates to your email inbox.